10 Mayıs 2010

THY (Türk Sponsorluk Yolları) Final Four Semalarında

Bu resimdeki Turkish Airlines yazısının markaya ve pazarlamaya katkısını oturduğumuz yerden ölçemeyiz fakat Final Four'un Basketbol'un Şampiyonlar Ligi olduğunu düşünürsek ulaşacağı kitleler gerçekten çok büyük. Türk Hava Yolları'nı Barcelona ve Manchester United'tan sonra F4'a sponsor olması gerçekten belirli bir stratejilerinin olduğunu ortaya çıkarıyor. Her nasıl şu anda La Liga'yı takip eden bir çok kimse, Real Madrid ve Barcelona'nın kendi sahalarındaki reklamlardan 2022 Dünya Kupası'na evsahipliğine Qatar'ın aday olduğunu öğreniyorsa, Şampiyonlar Ligi sponsorları nasıl rakipleri yanında farklı bir değerle konumlanıyorsa, Avrupa basketbolunu takip eden herkes içinde Türk Hava Yolları ayrı bir konuma geldi. 

Yalnız parayı yığmakla sponsor da olunmuyor. Bunu en iyi şekilde marketing'e çevirebilmek gerekiyor ki, THY bu konuda oldukça başarısız. Yapılan anlaşmalar spor medyasının yazacak bir şeyi olmadığından ortaya çıkıyor ve ballandıra ballandıra anlatılıyor. THY, bu haberleri çok daha iyi pazarlayabilir. En güzel örnek, o kadar takıma ve turnuvaya sponsor oluyorsun hiçbir müşterini oraya götürmek için bir kampanya başlatmıyorsun. Dünyaların parası vermişken, her hafta 10 kişiyi Manchester United ya da Barcelona maçına götürebilirsin en olmadı final four'a 5 kişi yollasaydın. Bunun THY hiçbir maliyeti olmaz, uçuş ücretsiz (sadece alan vergisi), biletler ücretsiz veriliyordur (gerçi onlar başkalarına yediriyor olabilir) ve kalacak yer zaten dünyanın bir çok yerinde kendi uçuş takımını yatırmak için anlaşmaları olduğundan bir gecelik maliyet 50 dolar bile tutmaz. Yani 10 kişi götürse 1000 dolar harcamayacak fakat bunun yanında 3 milyon dolara anlaşma imzalıyor. Anlaması gerçekten güç.

Bu arada Barça oyuncuları (Pique, Xavi, Bojan, Busquet, Puyol) da Final Four'a geldiler ve bütün ilgiyi üzerine çektiler. Spormax'in sunucusu bile maçı bıraktı Pique'den bahsediyordu. 

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails