21 Mayıs 2010

Mourinho Röportajı - 1


İspanyol Marca gazetesi, Real Madrid’in başına getirmeye çalıştığı Jose Mourinho ile uzun uzun bir röportaj yapmış. Bu röportajı okurken Mou hakkında bir çok şeyi fark ettiğimden çevirip sizinle paylaşmak istedim. Kazandığı başarıları lütfen dikkatlice üzerinde düşünürek okuyun, bu adamın yaptığını bir başkası yapabilirmi bilmiyorum.

Marca: Bu Cumartesi Şampiyonlar Ligi’ni (ŞL) kazandığınız takdirde, Inter için bir efsane olacağınızın farkında mısınız?

Mourinho: Inter özel bir kulüp. Uzun yıllar zorlukla yaşadı. Çok fazla para yatırdı fakat dönüşünde çok fazla bir şey elde edemedi. Kulüp, taraftarlar ve oyuncular uzun zamandır ŞL’ni bekliyor. Bu kupayı kazanmış 4 takımla maç yaptık ve hepsinden daha önemlisi bu turlarda hep ikinci maçı deplasmanda oynadık.

M: Diğer ekiplerin yolladığı oyuncular ile başarı elde etmek nasıl mümkün?

Mou: Takım çok çalıştı. Bu sadece Mourinho’nun işi değil. Branca ve Oriali ile çok iyi bir ekip oluşturduk. Hata yapma riski vardı fakat başarı ile çıktık. İlk başta, Lampard ve Carvalho’yu istedim fakat satılık değillerdi. Öncesinde Eto’o, Sneijder ve Lucio markette değildi, transfer edilmeleri imkansızdı. Daha küçük ve paraya ihtiyacı olan kulüplerde oynayan Motta ve Milito’yu hızlıca bağlayabildik. Nisan’da bizdelerdi.

Ne tip bir oyuncu profiline ihtiyacım olduğunu bilirim ve transfer için bir fırsat beklerim. Kaka, Real’e gidince bu pequeñajo (bücür anlamında bir kelime, Sneijder için kullanıyor)’yu almanın mümkün olduğunu anladım. İbra’da sezon öncesi Barcelona’ya gitmek istediğini söyleyince, Eto’o’nun kapısını açmış oldu. Aynı şey Lucio için de geçerli. Yedekle olağandışı bir şey yapmış olduk.

M: Barca’ya gol Eto’o ile mi yoksa Ibra ile mi atılır.

Mou: Bir futbolcu bir ekip için çok büyük oyuncu olurken diğeri için olmayabilir. O yüzden oyuncu seçerken onunla ne yapacağınız çok önemli. Ibra, Inter’de olağandışıydı. Şampiyonluğu bizimle, Juventus’la ve Barcelona ile kazandı. Kötü bir sezon geçirdiğini düşünmüyorum fakat Barcelona oyun anlayışı için mükemmel bir oyuncu olduğunu düşünmüyorum. Çok çalışması gerek ve eminim ki seneye bu seneden daha iyi olacak. Eto’o, Sneijder ve Milito, Inter’in oyun anlayışı için mükemmel oyuncular. Wesley, Çarşamba geldi haftasonunda Milan’a karşı derbide oynadı.

M: Fakat Barcelona’da Ibrahimoviç’ten memnun değiller.

Mou: Bu iki oyuncu farklı karakterdeler. Eto’o çok alçalgönüllü biri. Barcelona’da farklı bir karakterdemiydi? Bilmiyorum. Mourinho mu onu değiştirdi? Bilmiyorum. Bildiğim şey onun büyük bir karakteri, saygısı ve eğitimi olduğu. Bir fenomen olmak istemiyor, Her zaman çok iyi antreman yapıyor, kendine bakıyor, arzulu ve hocanın söylediği pozisyonda oynuyor. Mükemmel bir şey.

Ibra bana Altın Ayakkabı’yı kazanmak ve daha iyi olmak için Barcelona’ya gitmek istediğini söyledi fakat Messi, Xavi ve Iniesta’nın olduğu bir ekipte daha iyi olmak kolay değil. Beklediği şey olmadı fakat karşılığında Eto’o’nun tam istediği şey oldu. Arzulu, hayalleri olan ve ağırbaşlı bir takım. Bu Inter bir aile ve o bunu hissediyor. Onun arzusu kazanmaya devam etmek ve ben,m olduğum bir ekipte oldukça devam edecek.

M: İkinci maçta Barcelona’ya karşı endişe ile mi oynadınız.

Mou: San Siro’daki maç Barcelona’yı şaşırttı. Onlara karşı bir ekibin böyle oynabileceğini düşünmemişlerdi. Son iki yılda kimse onları futbol açısından böyle zor duruma sokmamıştı. Bir süprizdi. Baskı kurmaya çalıştılar fakat top orada değildi, direk bir alandan üçüncü alana taşıdık ve orada da fantastik bir şekilde oynadık. Sadece ikinci maçta bahsedemezsiniz çünkü gerçek maç büyük bir taktik ve istekle oynanan birinci maçtı. Camp Nou’da bunu korumamız herkesin yapacağı şeydi. İlk maçta yaptğımız ise kimsenin yapamadığı bir şeydi ve farkta buradaydı.

M: ve ayrıca Inter 1 kişi eksikti.

Mou: Milano’da kazandığımız için korumaya çıktık. İlk maç çok rahatlıkla 5-2 bitebilirdi ama herkes 2.maçı konuşuyor çünkü bazıları kendi filozofilerini ve imajlarını korumak istiyorlar. İmajını ortaya çıkaran bir konuşma yapmak çok kolay. Bir tarihi Barcelona’da sahaya otobüs koydular diye yazmaya çalışıyorlar. Otobüs koymadık, kanatları açık Airbus A-340 koyduk. Soru ise niçin? Çünkü; Motta, Sneijder, Pandev, Eto’o ve Milito ile 3-1 kazandık ve Pandev’i çıkardığımda Balotelli’yi koydum. İşte Inter o zaman kazandı.

M: Van Gaal’e ne boçlusunuz?

Mou: Barcelona gibi bir kulüpte onunla 3 yıl çalışma fırsat çok büyüktü. Hayvan gibi çalıştım. Sahada görevlerim vardı, rakipleri izlemeye gittim, bilgileri hazırladım, rakiple konuştum, takımı çalıştırdım. Ona çalışmamla ve terimle ödedim. Van Gaal büyük bir hoca ve benimle çok dürüst biri. O yüzden hayatımdaki bazı kararlarda çok etkiliydi.

Benfica’ya ikinci antrenör olarak gitme fırsatı yakaladığım zamanı hatırlıyorum. Benim bırakmadı. Bana birinci antrenör olarak olsaydı serbest bırakacağını söyledi. Birinci antrenör olarak alacaklarından daha iyi olduğumu söyledi. Benimle inanılmazdı ve buna şükrediyorum. İmajı karakterini yansıtmıyor.

M: Bu Cumartesi, usta mı çömez mi kazanacak?

Mou: Ben onun çömezi değilim. Ben onu antrenör olarak çok iyi tanıyorum ama o beni tanımıyor. O beni sadece yardımcı olarak tanıyor. Bu büyük bir fark.

M: Madrid’e ne oldu?

Mou: Bilmiyorum. Benim kendi alanım ilgilendiriyor. Eğer aynı zamanda, Madrid-Barça, River-Boca ve Atalanta-Bologna oynuyorsa ben en sonuncusunu seyrederim. Sonra, eğer zamanım varsa, Madrid’i, Barça’yı, Manchester’ı, Munich’i veya diğer Avrupa’nın büyük kulüplerinden birini seyrederim. O yüzden Madrid’i çok iyi tanımıyorum ama tahmin edebilirim ki; oyuncular, taraftarlar’ın isteği iyi oynamak, en iyisi olmak ve kupalar kazanmaktır. Bunlardan biri eksik ise mutlu olamazsınız. Bu yıl Madrid bir şey kazanamadı o yüzden mutsuzluklarını anlayabiliyorum.

Düşündüğümden uzun sürdüğünden parça parça çevireceğim.
Mourinho Röportajı - 2

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails